WAT IS TELEMARKETING EN WAAROM HET NOG BELANGRIJK IS?

Bedrijven gebruiken telemarketing als middel om leads te genereren, verkopen te doen en andere marketingactiviteiten uit te voeren om telefonisch contact met hun klanten op te nemen.

Voorheen betekende het alleen prospects bellen om hun producten of diensten te verkopen. Maar tegenwoordig is het geëvolueerd met videoconferentiegesprekken, voor een meer interactieve sessie tussen een verkoper en een potentiële of bestaande klant. Met de invasie van digitale marketing zijn traditionele marketingtactieken zoals telemarketing vervangen door sociale media en contentmarketing.

Mensen zijn niet langer geïnteresseerd in het ontvangen van deze oproepen en ze hebben ook de middelen om ze helemaal te negeren en te blokkeren. Bovendien kunnen ze online winkelen, wat het hele uitgangspunt van telemarketing overbodig maakt. Als u een bedrijf heeft en u wilt telemarketing doen voor een van uw campagnes, dan helpt Sky Liberty in Nederland u daarbij. Ze hebben geweldig werk voor mij gedaan en het was een enorm succes voor mijn bedrijf.

Maar ondanks de kritiek heeft cold calling nog steeds zijn voordelen. Het kan nuttig zijn als een hulpmiddel voor het koesteren van leads en prospects en het bouwen van hoogwaardige databases. Hoewel het erg vervelend kan zijn om telefoontjes van vreemden te ontvangen die je dwingen dingen te kopen, maken moderne B2B-tools telemarketing tot een meer exacte wetenschap.

Het heeft zijn toepassingen gevonden bij het genereren van leads, maar ook bij het verkopen en genereren van inkomsten voor een bedrijf. De effectiviteit van telemarketing in deze digitale wereld ligt in de mate van personalisatie en exclusiviteit die het de klanten biedt.

skyliberty.nl