SOCIAL MEDIA-PLATFORM HEEFT INVLOED OP DE KOSTEN VAN INFLUENCER-MARKETING

Influencer-marketing maakt gebruik van het bereik van een bestaande influencer die een grote aanhang en een sterke merkreputatie heeft opgebouwd in een bepaalde niche om uw merk te ondersteunen, uw product te onderschrijven of samen inhoud te creëren, met de bedoeling om de merkbekendheid te vergroten en de verkoop te stimuleren.

Het sociale mediaplatform dat voor de campagne is gekozen, is een van de belangrijkste factoren die de kosten beïnvloeden. Zoals u hieronder zult lezen, variëren de kosten van influencer-marketing per kanaal. Het is alsof elk social-mediaplatform zijn eigen ‘markttarief’ heeft.

Instagram is meestal de beste keuze voor influencer-marketing op sociale media, gevolgd door YouTube en Snapchat. Over het algemeen komt influencer-marketing minder vaak voor op Facebook en Twitter.

musical.ly, een minder bekend maar enorm sociaal mediaplatform, wordt steeds populairder voor influencer-marketing. Bedrijven zoals Coca-Cola werken samen met influencers op musical.ly voor hun campagnes.

nextchapter.agency

https://www.nextchapter.agency/